Van een nachtje Denemarken tot een overvaart van Hirthals naar Kirstiansand!

2 augustus 2019 - Padborg, Denemarken

Het avontuur naar Noorwegen kon na maanden van voorbereiding beginnen!

Met ons gezinnetje van 5 en onze (schoon)ouders vertrokken we met 2 auto's. De fjorden van Noorwegen stonden al een hele tijd op onze bucket-list zoals vele andere waarschijnlijk ;-).

Onze reis begon in November met 5 reisopties. Alle reisopties waren tot in detail uitgedacht en allen zaten rondom de fjorden. alle reizen hadden andere bestemmingen, overvaarten en accomodaties.
Met alle volwassenen hebben unaniem besloten om voor onze huidige reis te gaan op basis van de bezienswaardigheden, de diversiteit van de accomodaties en de totale reiskosten.

Hieronder vind je de foto van onze totale tour zoals je die ook in onze route kan vinden op deze site.

Onze route op Google-Mamp

Met 2 volle auto's en uitgelaten personen vertrokken we rond 7.15 naar ons grote Noorwegen avontuur. Qua bagage hadden we weinig en praktisch bij ons. Van een hoogzomer garderobe tot regen tot sneeuw, van alles wat een beetje want we hebben in de meest midden huisjes een wasmachine. We hadden een klein doosje speelgoed mee en een rugzak per kind voor onderweg en uiteraard onze vele outdoor en survival benodigdheden.

In de auto van onze (schoon)ouders zat met name voor 16 dagen eten vanuit Nederland. Stuur me een bericht als je onze menulijst voor 16 dagen Noorwegen incl boodschappenlijst wilt hebben! Deze is trouwens afgestemd op een Lactose vrij dieet :-).

Reisdag 1 verliep volgens plan met veel file rondom Hamburg. Rond 16.00 kwamen we aan op ons overnachtingsappartement in Denemarken met een speeltuin voor de kinderen. Helaas was er vele te weinig keukengerei maar dat was prima op te lossen door het keukengerei van het appartement naast ons bij het onze te voegen ;).

Appartement in Padborg; DenemarkenAppartement in Padborg, Denemarken

De dag erna stond ons een heerlijke reis voor de boeg. Rijden door Denemarken is een verademing na de drukke wegen in Duitsland. Er is weinig verkeer in Denemarken en de snelwegen zijn recht toer recht aan. Veel te vroeg kwamen we aan bij de Fjordline, maar we waren zeker niet de eerste. Dit gaf ons de tijd om de Deense kust te ontdekken en te picknicken bij de Duane.

Picknicken bij Fjordline

Als een van de eerste mochten we de boot op. Hij werd tot de laatste auto volgestouwt maar met wat klim en klauterwerk over stoelen en banken wisten we ons door de portiersdeuren te manoeuvreren en voila! we stonden op de boot!

proppen met de auto's in de Fjordline

De boot is een fijne tussenstop voor met name de kinderen, mits de zee rustig is want anders zijn er veel zee zieke kinderen aan boord... de heenreis hadden we een rustige zee, een mooi uitzicht buiten en een leuke film voor de kinderen in de speelkamer.

Op de Fjordline naar NoorwegenUitwaaien op het dek naar Noorwegen

Omdat we als een van de eerste op de boot kwamen, konden we er pas als een van de laatste af en aangezien de Duane in Noorwegen hard z'n best doet, hadden we daar ook nog een flinke vertraging. In het schemer reden wij naar onze eerste camping, genietend van de mooie natuur die zelfs voorbij Kristiansand al te zien was! De grote glimlach kon niet meer van mijn gezicht af; WE ZIJN TERUG IN NOORWEGEN!!!!!!!!

We zijn in Noorwegen!!!