Waterfun in Flateland

4 augustus 2019 - Flateland, Noorwegen

We arriveren in de provincie Valle op een fantastisch gelegen camping in Flateland.
Check hier de site van de camping.
De camping ligt gelegen aan de rivier de Otra waar ons een super leuke nostalgische hut wacht. We hebben voor ons gezin een traditionele Stabbur geboekt.

Onze originele Stabbur

Vrijwel alle boerderijen in Noorwegen hebben op het land ergens een Stabbur staan. Vroeger werd een Stabbur gebruikt om voedsel in te bewaren. Het voedsel lag hoog van de grond en daarom veilig voor het wild!

Eenmaal aangekomen en uitgepakt in onze Stabbur voelen we ons als een soort uitkijkpunt over de camping. Vanuit de hoogte kunnen we alles goed overzien en hebben we mooi panorama beeld over de camping. De kinderen ontdekken als eerste de speeltuin. Tussen alle hutjes is een uitgebreide speeltuin gebouwd waar de kinderen heerlijk met elkaar kunnen spelen. De trampoline is favourite bij Lois en Thirza, terwijl Shira zich iets veiliger voelt in het speelhuisje met glijbaan. Ook de konijnen in het grote ren worden niet gemist, maar uitgebreid geaaid en bekeken.

speeltuin in de Flateland camping

Na de speeltuin gaan we de rivier in! Wat een belevenis hebben we hier aan de rivier twee dagen lang gehad! zwemmen, zonnen, vissen en kajakken. Je kan een kajak lenen op de camping (gratis ;-)), daarmee hebben we om beurten de rivier en natuur mee ontdekt. In de rivier zwemmen kleine sardientje die zich makkelijk laten vangen met een schepnet. Helaas overleefde niet alle sardientjes het in de emmer, Thirza knuffelde er iets te veel mee :-O.

Kajakken in de rivier de Otrakajakken in de rivier OtraSarvientjes vangen

Helaas was het na twee dagen weer tijd om verder Noorwegen in te reizen. Onze volgende bestemming is Seljestad, net onder Odda. Maar voor we daar komen rijden we langs het Hardangervidda nationaal park wat een perfecte ruststop is.
Daarover in de volgende blog meer :-)!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl