Wildkamperen in Hardangervidda

8 augustus 2019 - Hardangervidda National Park, Noorwegen

Omdat opa en oma er waren hadden wij, Jonathan en ik, de luxe om één van onze bucket list activiteiten waar te maken --> wildkamperen in Nationaal park Hardangervidda!

We zijn een stukje teruggereden naar onze onverwachtse stop op de heenreis. We hebben de auto op een parkeerterrein langs de kant van de weggezet, een plek waar veel campers stonden voor 1 of meerder nachten. We pakte onze backpacks en zijn gaan lopen.
Onze route ging rechtsom omhoog de bergen in, na een tijdje kwamen we bij gletsjerwater aan, welke we niet hebben overgestoken. We zijn het water stroomafwaarts gevolgd en kwamen aan bij een prachtige waterval met een vlak stuk grond ernaast.
De ideale plek voor onze tent! Het water gaf ons mogelijkheid alle kookspullen te wassen en de volgende dag konden we even wakker worden in gletsjerwater ;).

uitzicht tijdens wildkamperenselfie in Hardangervidawandelen in Hardangervidda

We hebben gekookt op een rots aan de waterval en in de avond hebben we op de rotsen in dit water in alle rust gelezen met alleen het geluid van het water en de vogels om ons heen. Die nacht hebben we heerlijk geslapen en werden we wakker met lichte regendruppels. Na een ontbijtje wat we gelukkig  zonder regen buiten konden opeten hebben we een duik genomen in onderaan de waterval.
Onze tent kon droog mee en onze avontuurlijke terugreis begon! We hebben vooral de wild paden gevolg en hier en daar wat geïmproviseerd. ik ben nog nooit zo blij geweest met goede bergschoenen ;).

met lichte regen terug!